Henrikan’s Weblog

april 29, 2008

Snyggare ”Vodafone Mobile Connect Card Driver for Linux”?

Filed under: internet,linux,ubuntu — henrikan @ 9:35 e m

Det är inte så viktigt kanske, men då jag själv inte använder mig av Vodafone så stör jag mig lite på att ha deras logga överallt. Jag har därför skapat följande två bilder, en ikon-knapp och en splash-bild.

Spara bilden ovan och ersätt sedan /usr/share/pixmaps/vodafone.png med denna.
I ett terminalfönster: sudo cp 3g-icon-48×48.png /usr/share/pixmaps/vodafone.png

Spara bilden ovan och ersätt sedan /usr/share/vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux/resources/glade/splash.png med denna.
I ett terminalfönster: sudo cp  splash-new.png /usr/share/vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux/resources/glade/splash.png

Sådär, redan mycket bättre!

Besök det svenska Ubuntuforumet. Garanterat trevligt och hjälpsamt!

http://ubuntu-se.org/forum/

Creative Commons License

Detta verk är licensierat under en
Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-Dela Lika 2.5 Sverige Licens.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

